Wednesday, January 14, 2009

PELAJAR MTS BERSIAGA HADAPI 2009



5 Januari - Setelah bercuti panjang di penghujung 2008, kini pelajar MTS telah kembali semula ke kampus Bustanul Arifin. Bagi pelajar senior, masing-masing membawa semangat dan azam baru demi mencapai target hafazah bagi sesi 2009.



Namun bagi pelajar baru yang memulakan kehidupan di asrama, kebanyakan masih membawa wajah biasa dan kurang ceria. Barangkali perasaan rindu masih terbuku di dada. Pasti masing-masing terasa sukar untuk menyesuaikan diri dengan corak kehidupan di asrama.


Apapun, hal itu tidak perlu dirisaukan. Semua pelajar MTS di peringkat senior telahpun melaluinya dengan baik. Mereka semua sedang tumbuh dan membesar menjadi pelajar yang kian mandiri. Boleh jadi sebahagian pelajar senior dahulu ada yang menangis dan sedih ketika mula-mula memasuki kampus MTS. Tapi, kini semuanya sudah matang dan mampu menyusun kehidupan dengan baik di sini.


Apa yang penting sekarang ialah semua pelajar perlu menyemat kukuh azam dan cita-cita yang telahpun ditanam semenjak awal memasuki MTS. Agar segala matlamat dan harapan ibubapa pelajar itu tercapai. Paling penting kepada pelajar tingkatan yang bakal menghapi PMR. Mereka perlu lebih serius dalam menghadapi subjek akademik. Semoga sekolah ini akan harum namanya di persada tanah air berkat usaha pelajar MTS.

No comments: