Monday, August 11, 2008

ANUGERAH JAWI oleh DBP

(Sila Klik gambar untuk imej yang lebih besar)


(Sila Klik gambar untuk imej yang lebih besar)

13 Mei 2008 - Mudir MTS telah dijemput oleh pihak Akhbar Utusan Malaysia untuk menerima anugerah penyertaan paling banyak (sekolah Menengah) dalam acara menulis cerpen dalam bahasa jawi.
Dengan usaha ustaz Mohd Rozeli bin Yahya selaku guru Khat MTS telah berusaha mengumpul sebanyak 19 cerpen daripada pelajar dan mengirim ke pihak Utusan Malaysia dalam bahasa jawi. Dengan kerjasama guru dan pelajar, akhirnya MTS telah dijemput untuk menerima hadiah tersebut berbentuk wang tunai sebanyak RM 3 ribu.
Anugerah ini membuktikan bahawa pelajar-pelajar MTS mempunyai daya saing yang mampu diketengahkan di peringkat perdana. Pihak sekolah bercadang menggunakan wang tersebut untuk kegunaan kebajikan pelajar dan pembangunan sekolah. Dengan harapan, pelajar akan lebih tekun dan selesa meneruskan pembelajaran di MTS. Majulah jawi untuk ilmu dan Islam.
Tidak dilupakan juga untuk mengucapkan taniah kepada Ustaz Mohd Rozeli bin Yahya kerana telah mendapat anugerah guru paling kreatif dalam sambutan hari guru pada 28hb Mei semalam. Ini adalah bukti beliau telah memberikan sumbangan yang dikenang oleh kebanyakan pelajar. Tahniah buat mudir dan guru-guru MTS serta tahniah buat semua warga MTS.

No comments: